Loading...

Site news

Προσθέθηκε στις: 03/09/2010 Το τσιγάρο και η μαζική εστίαση

Αγαπητοί φίλοι ιδιοκτήτες εστιατορίων, ποιο είναι το όνειρο του Έλληνα καπνιστή ?

Μα φυσικά το τσιγάρο μετά το φαγητό ! Επειδή λοιπόν το γνωρίζετε πολύ καλά αυτό, και δεδομένης της μείωσης της κατανάλωσης λόγω κρίσης φαντάζομαι νιώθετε κάπως προβληματισμένοι για να χρησιμοποιήσω μία κάπως κομψή προσέγγιση στην απόπειρά μου να περιγράψω τα συναισθήματά σας.

Επειδή όπως και ο Μουρίνιο, έτσι και εμείς μάγοι τύπου Harry Potter δεν είμαστε, δυστυχώς ή ευτυχώς θα πρέπει να σας ενημερώσουμε ότι η πιο οικονομική και με το μικρότερο ρίσκο λύση στο αδιέξοδο που διαφαίνεται είναι η υλοποίηση σχεδίου δημιουργίας ή ενίσχυσης της διανομής φαγητού στο σπίτι (delivery).

Σε αυτό το σημείο, επιτρέψτε μου να κάνω μία παρένθεση περιγράφοντας την παρακάτω σκηνή :

Ας υποθέσουμε ότι είμαι καπνιστής, (ευτυχώς δεν είμαι !), έξω κάνει κρύο και μόλις έχω νοικιάσει μία πολύ ωραία ταινία. Για τους προαναφερθέντες λόγους, αποφασίζω να παραγγείλω φαγητό για το σπίτι αντί να πάω σε ένα κοντινό ή μακρινό εστιατόριο.

Εκτός από την ποιότητα του φαγητού τι είναι αυτό που επιθυμώ ίσως περισσότερο από κάθετί στον κόσμο ?

Εγώ θα έλεγα ότι μετά το φαγητό, θα ήθελα ένα ωραίο γλυκάκι (pour changer le gout που λένε στα Γαλλικά), να καπνίσω φυσικά, και με κάποιο μαγικό τρόπο οτιδήποτε έχω πάνω στο τραπέζι να εξαφανισθεί το πολύ σε 5 δευτερόλεπτα, ώστε να μεταβώ ομαλά στον καναπέ όπου με ωραία παρέα (…χμμμ…..) και ένα ακόμα τσιγάρο (για κάποιους ένα δεν είναι ποτέ αρκετό) να απολαύσω την ταινία μου.

Κλείνω την παρένθεση και έρχομαι ως ομάδα πωλήσεων και marketing του e-pack.gr να παρέμβω δίνοντας όμορφες προτάσεις μεταβλητού κόστους αφού ολοκληρώσω κάποιες βασικές σκέψεις :

Αγαπητοί κύριοι της μαζικής εστίασης, τι προσφέρετε στους πολύτιμούς πελάτες σας και γιατί ένα σημαντικό ποσοστό από αυτούς θέλει να ξανά-επισκεφθεί τον χώρο σας ?

Μήπως προσφέρετε καλό φαγητό ? Φυσικά ! , αλλά αυτό πλέον το κάνουν και πολλοί άλλοι. Αυτό που σας κάνει σε μεγάλο βαθμό να διαφέρετε από τον ανταγωνισμό είναι η δημιουργία αίσθησης της ξεχωριστή εμπειρίας που θα νιώσει ο πελάτης, για αυτόν τον λόγο επενδύετε σε όμορφη διακόσμηση, αλλαγές στον χώρο κλπ

Η μαγική λέξη λοιπόν είναι η εμπειρία, και αρχίζουμε πλέον να αντιλαμβανόμαστε ότι ο στόχος των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται είτε από ανάγκη είτε από αυτοσκοπό, είναι να μεταφέρουν την εμπειρία της σάλας του εστιατορίου στο σπίτι του καταναλωτή.

Και πως θα γίνει αυτό ? Μα φυσικά αναβαθμίζοντας ουσιαστικά τα υλικά συσκευασίας που συνοδεύουν το φαγητό.

Προτείνουμε λοιπόν τα εξής :

Καθώς ο στόχος είναι ο τελικός καταναλωτής να απαλλαγεί από την διαδικασία πλυσίματος των σερβίτσιων θα πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιείται σκεύος μίας χρήσης κατάλληλο για χρήση σε φούρνο μικροκυμάτων, η ποιότητα του οποίου επιτρέπει στον καταναλωτή να φάει απευθείας από το σκεύος χωρίς να χρησιμοποιήσει δικό του πορσελάνινο πιάτο.

Στην συνέχεια, θα πρέπει φυσικά να προσφέρεται κουβέρ πολυτελείας μίας χρήσης το οποίο περιλαμβάνει πλαστικό πιρούνι και πλαστικό μαχαίρι μίας χρήσης.

Για αυτούς που θέλουν να αναβαθμίσουν περαιτέρω το επίπεδο παρουσίασης του προϊόντος που προσφέρουν προτείνουμε αρωματικό μαντηλάκι, χάρτινα σουπλά (σύντομα από e-pack.gr) ώστε να μην λερώνεται το τραπέζι όπου τοποθετείται το φαγητό και γιατί όχι μία σακούλα απορριμμάτων καθώς συνήθως τα απορρίμματα δεν χωρούν στην σακούλα που παρέχεται με την παραγγελία.

Με αυτόν τον τρόπο προσεγγίζεται σε μεγάλο βαθμό η αίσθηση της απόλυτης εμπειρίας που έχει ανάγκη ο μέσος Έλληνας καταναλωτής και ακόμα περισσότερο ο Έλληνας….καπνιστής.

Η ακολουθία – συνταγή είναι απλή : Παρέα -> ταινία ή μπάλα -> Καλό και τίμιο φαγητό -> Γλυκό (δώρο) -> Μάζεμα σε 5’’ -> Τσιγάρο

Την στιγμή που το κόστος ενός φαγητού delivery προσεγγίζει ή και σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνάει τα 20 ευρώ, θεωρούμε ότι υπάρχουν τα περιθώρια στο κοστολόγιο ώστε να μπορεί ο επιχειρηματίας να προσφέρει αυτές τις μικρές μεν αλλά πολύ ουσιαστικές παροχές.